مقایسه نمونه های شاخص بازی های آموزشی رایانه ای کودکان 5 تا 12 سال در ایران و جهان بین سال های 1385 تا 1390 از نظر شخصیت پردازی

پایان نامه
چکیده

این پژوهش بر آن است تا با مقایسه نمونه های شاخص بازی های آموزشی رایانه ای ساخته شده در ایران و جهان از نظر شخصیت پردازی ، ویژگی های و ضعف و قوت های شخصیت ها را در این بازی ها شناسایی و بیان نماید . نتایج پژوهش حاضر می تواند در جهت ارتقای شخصیت پردازی در بازی های آموزشی دارای کاربرد فراوان برای طراحان گرافیک بازی ها ، دانشجویان هنر و مراکز آموزشی که بازی های آموزشی در آن به کار می رود باشد . در فصل های ابتدایی تحقیق به بیان انواع بازی و ویژگی بازی های آموزشی رایانه ای ، و پس از آن به تعریف شخصیت پردازی و ویژگی های شخصیت پردازی در بازی های آموزشی رایانه ای پرداخته شده است . در نهایت پس از بررسی نمونه های مختلف ، نتایج این تحقیق بیانگر این است که در بازی های رایانه های ایرانی ، شخصیت پردازی ها به مرور زمان بهتر و قوی تر شده ولی هنوز در مقایسه با بازی های خارجی دارای نقاط ضعف در ساختار طراحی و ایجاد تحرک در شخصیت ها می باشند . هم چنین وجه تشابه در بازی های رایانه ای ایرانی و خارجی ، ارتباط شخصیت با محتوای برنامه آموزشی است ولی وجه تفاوت در انتخاب تکنیک های مناسب برای شخصیت پردازی ، یعنی ایجاد قابلیت های حرکتی و بیانی و حالات مناسب در طراحی شخصیت ها متناسب با محتوای بازی و مخاطب کودک است .

منابع مشابه

بررسی اپیدمیولوژیک حوادث و سوانح در کودکان کم تر از 5 سال استان قزوین بین سال های 1385 تا 94

زمینه: کودکان به ­علت محدودیت در تشخیص خطر نسبت به بزرگسالان در برابر حوادث آسیب­ پذیرتر هستند. هدف: مطالعه حاضر با هدف بررسی شیوع حوادث و سوانح در کودکان کم­ تر از 5 سال و برخی عوامل مرتبط با آن در استان قزوین انجام شد. مواد و روش­ ها: این مطالعه توصیفی- تحلیلی بر روی 18184 کودک زیر 5 ­سال مواجهه ­یافته با حوادث و سوانح در استان قزوین بین سال­ های 1385 تا 94 صورت گرفت. اطلاعات ثبت ­شده در مرک...

متن کامل

تاثیر بازی های رایانه ای برپرخاشگری بازیکنان حرفه ای نوجوان پسر گروه سنی 16 تا 20 سال شهرکرج

تاثیر بازیهای رایانه ای بر شخصیت رفتار و خلق و خوی نوجوانان دغدغه ای است که همواره بحث و جدلهای زیادی را در جامعهبرانگیخته ومتعاقبا زمینه های برای انجام پژوهشهای اجتماعی و نقد و بررسی این موضوع فراهم ساخته است. تحقیق حاضر می کوشددر کنار آشنا ساختن با فضای مجازی و بازی های رایانه ای ،تاثیرات آنها را بر رفتار و خلق و خوی نوجوانان نشان دهد .هدف20 سال شهرکرج است . تحقیق به - پژوهش حاضر بررسی تاثیر ...

متن کامل

رابطه استفاده از بازیهای رایانه ای با پرخاشگـری در میان کودکان (مورد مطالعه: کودکان 8 تا 12 سال شهر اردبیل)

این تحقیق با هدف بررسی رابطه استفاده از بازی های رایانه ای با پرخاشگری در میان کودکان شهر اردبیل انجام شده است. روش تحقیق از لحاظ دستیابی به هدف، کاربردی و از نوع همبستگی - پیمایشی می باشد و ابزار پژوهش پرسشنامه است. جامعه آماری عبارت است از کلیه کودکان 8 تا 12 ساله شهر اردبیل (در سال 1394) که تعداد آنها طبق مستندات ثبت احوال 64209 نفر می باشد. روش نمونه گیری در این تحقیق نمونه گیری نمونه گیری ...

متن کامل

اپیدمیولوژی مالاریا از سال 1320 تا سال 1385 در ایران

Background and Aim: Malaria threatens more than half of the world's population in about 100 countries. During the period 1921-1951 malaria was one of the most important public health issues in Iran, no other disease causing as much financial loss and mortality as malaria did. The objective of this study was to investigate malaria epidemiology in Iran during the period 1940- 2006 (65 years), in ...

متن کامل

اپیدمیولوژی سرطان پروستات دراستان مرکزی بین سال های 1390-1385

مقدمه و هدف: سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان ها در بین مردان به شمار می رود که میزان بروز و مرگ ومیر ناشی از آن رو به افزایش می باشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی اپیدمیولوژی سرطان پروستات بین سال های 1390-1385 در استان مرکزی انجام شد.مواد وروش ها: در این مطالعه تحلیلی- مقطعی که از داده های ثبت سرطان استان مرکزی استفاده شده است، میزان بروز خام در هر 100 هزار نفر محاسبه شده و میزان بروز استا...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شاهد - دانشکده هنر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023